KedvezmĂ©nyezett: GyĆrĂșjbarĂĄt KözsĂ©g ĂnkormĂĄnyzata, 9081 GyĆrĂșjbarĂĄt, Liszt Ferenc u. 9.
Projekt cĂme: GYĆRĂJBARĂT KĂZPONT ĂS KISBARĂT TELEPĂLĂSRĂSZT ĂSSZEKĂTĆ KERĂKPĂRĂT ĂPĂTĂSE
Projekt azonosĂtĂłszĂĄma: TOP-3.1.1-15-GM-2016-00005
Tåmogatås mértéke: 100%
SzerzĆdött tĂĄmogatĂĄs összege: 100.000.000 Ft
Tervezett befejezési dåtum: 2020.09.20.
!!! Friss dokumentumok !!!
A kerĂ©kpĂĄrĂșt Ă©pĂtĂ©se, valamint a hozzĂĄ kapcsolĂłdĂł szemlĂ©letformĂĄlĂĄs hozzĂĄjĂĄrul az Ă©ghajlatvĂĄltozĂĄs mĂ©rsĂ©klĂ©sĂ©hez, a szĂ©n-dioxid kibocsĂĄtĂĄs csökkentĂ©sĂ©hez, az Ă©lhetĆ telepĂŒlĂ©s kialakĂtĂĄsĂĄhoz, valamint az EU2020 Ă©s az NKI fejlesztĂ©si stratĂ©giĂĄhoz. HozzĂĄjĂĄrul a TOP 3. prioritĂĄs eredmĂ©nyindikĂĄtorainak elĂ©rĂ©sĂ©hez. A kerĂ©kpĂĄros-barĂĄt fejlesztĂ©s Ă©lhetĆbb vĂĄrosi (gyĆri) agglomerĂĄciĂłt Ă©s Ă©lhetĆbb nagyközsĂ©get eredmĂ©nyez, tovĂĄbbĂĄ környezetbarĂĄt közlekedĂ©si eszközök hasznĂĄlatĂĄra ösztönöz a munkĂĄba- Ă©s iskolĂĄba jĂĄrĂłk körĂ©ben.
ĂnĂĄllĂłan tĂĄmogathatĂł tevĂ©kenysĂ©gek mƱszaki tartalma: A közel 7 ezer lakosĂș nagyközsĂ©g GyĆr-Moson-Sopron megye legnĂ©pesebb faluja. A közsĂ©g kĂ©t telepĂŒlĂ©srĂ©szĂ©t â KisbarĂĄtot Ă©s NagybarĂĄtot â összekötĆ, 83129 szĂĄmĂș orszĂĄgos közĂșt (a FĆ utca) nagyon forgalmas â 5.113 egysĂ©gjĂĄrmƱ/nap (!) â Ă©s rendkĂvĂŒl balesetveszĂ©lyes. A tĂĄrgyi projekt keretĂ©ben kerĂ©kpĂĄrĂșt Ă©pĂŒlne a kisbarĂĄti ZrĂnyi u. – FĆ u. csatlakozĂĄstĂłl (a tƱzoltĂł szertĂĄrtĂłl) a nagybarĂĄti FĆ utca – Veres P. u csatlakozĂĄsig, azaz a nagyközsĂ©g központjĂĄig (ahol több intĂ©zmĂ©ny, köztĂŒk a telepĂŒlĂ©s iskolĂĄja is talĂĄlhatĂł).
A fejlesztĂ©st a felhĂvĂĄsnak megfelelĆen valĂłsĂtja meg az önkormĂĄnyzat a 3.1.3 tevĂ©kenysĂ©gekkel egyĂŒtt. Az ide vonatkozĂł jogszabĂĄlyok Ă©s az esĂ©lytudatossĂĄgot is szem elĆtt tartva egy fenntarthatĂł 1660,36 m közlekedĂ©sbiztonsĂĄgi beruhĂĄzĂĄs valĂłsul meg. A közsĂ©g a projekt keretĂ©ben szemlĂ©letformĂĄlĂĄsi kampĂĄnyt (a közlekedĂ©si kultĂșra szĂnvonalĂĄnak emelĂ©se Ă©rdekĂ©ben) is tervez megvalĂłsĂtani.
A GyĆrbĆl kiköltözĆ lakosok miatt folyamatosan növekszik a telepĂŒlĂ©s lĂ©lekszĂĄma. Az önkormĂĄnyzat megteremti a megfelelĆ Ă©letminĆsĂ©g feltĂ©teleit, amelyekhez kivĂĄlĂłan Ă©s szorosan hozzĂĄjĂĄrulhatna a jelenlegi projekt is. Az Ășj kerĂ©kpĂĄrĂșt fenntartĂĄsa hosszĂștĂĄvon biztosĂtott, erre az önkormĂĄnyzat garanciĂĄt vĂĄllal.
A környezetvĂ©delmi Ă©s esĂ©lyegyenlĆsĂ©gi jogszabĂĄlyokat betartva, a termĂ©szeti Ă©rtĂ©keket nem kĂĄrosĂtva kerĂŒl megvalĂłsĂtĂĄsra a projekt. KlĂmakockĂĄzattal nem szĂĄmol a projekt, valamint a megvalĂłsulĂĄs eredmĂ©nyĂ©t sem veszĂ©lyezteti extrĂ©m idĆjĂĄrĂĄsi esemĂ©ny. ĂlĆvizet Ă©s vĂzbĂĄzist nem Ă©rint a beruhĂĄzĂĄs, tovĂĄbbĂĄ belterĂŒleten Ă©s nem zöldmezĆs fejlesztĂ©sre kerĂŒl sor. A projekt a terĂŒlet-specifikus Ă©rtĂ©kelĂ©si szempontok mindegyikĂ©nek megfelel. A kerĂ©kpĂĄrĂșt Ă©pĂtĂ©ssel a fenntarthatĂł közlekedĂ©s feltĂ©teleit megteremtĆ Ă©s erĆsĂtĆ közlekedĂ©sfejlesztĂ©si intĂ©zkedĂ©s valĂłsul meg.
A fejlesztĂ©s illeszkedik a közsĂ©g esĂ©lyegyenlĆsĂ©gi programjĂĄhoz, valamint a megye terĂŒletfejlesztĂ©si programjĂĄhoz (MTP) Ă©s az integrĂĄlt fejlesztĂ©si programjĂĄhoz (ITP) is. A projekt kapcsolĂłdik megyei ITP 3. prioritĂĄsa (Baross Program), 4. prioritĂĄsa (Timaffy Program), 5. prioritĂĄsa (Göcsei Program) Ă©s 6. prioritĂĄsa (EsterhĂĄzy Program) specifikus cĂ©ljaihoz.
A projekt illeszkedik
– az MTP 2. prioritĂĄsĂĄnak innovĂĄciĂł tĂ©rnyerĂ©sĂ©nek elĆmozdĂtĂĄsa 2.1 intĂ©zkedĂ©sĂ©nek helyi gazdasĂĄgfejlesztĂ©s Ă©s innovĂĄciĂł elnevezĂ©sƱ 2.1.1 gazdasĂĄg- Ă©s vĂĄllalkozĂĄsfejlesztĂ©si program projektcsomagjĂĄhoz, mivel a beruhĂĄzĂĄs megvalĂłsulĂĄsĂĄval a telepĂŒlĂ©s Ă©s a megyeszĂ©khely munkahelyei Ă©s szolgĂĄltatĂĄsai egyarĂĄnt könnyebben Ă©s biztonsĂĄgosabban elĂ©rhetĆvĂ© vĂĄlnak a gyĆrĂșjbarĂĄti Ă©s a környĂ©kbeli lakosok szĂĄmĂĄra;
– az MTP 2. prioritĂĄsĂĄnak innovĂĄciĂł tĂ©rnyerĂ©sĂ©nek elĆmozdĂtĂĄsa 2.2. intĂ©zkedĂ©sĂ©nek a turisztikai kĂnĂĄlat feltĂ©teleinek javĂtĂĄsa 2.2.3 aktĂv turizmusfejlesztĂ©si program projektcsomagjĂĄhoz, mivel a beruhĂĄzĂĄs megvalĂłsulĂĄsĂĄval egy lĂĄncszemmel több elkĂ©szĂŒl a megye hiĂĄnyzĂł kerĂ©kpĂĄros hĂĄlĂłzatĂĄhoz Ă©s a sokorĂłi dombok zöldövezete környezetbarĂĄt közlekedĂ©si eszközzel elĂ©rhetĆbbĂ© vĂĄlik;
– az MTP 3. prioritĂĄsĂĄnak a megye Ă©s telepĂŒlĂ©sei elĂ©rhetĆsĂ©geinek javĂtĂĄsa 3.1. intĂ©zkedĂ©sĂ©nek KözĂști fejlesztĂ©sek 3.1.3 belterĂŒleti utak fejlesztĂ©se program projektcsomagjĂĄhoz, mivel a tĂĄrgyi fenntarthatĂł közlekedĂ©sfejlesztĂ©s tehermentesĂti a belterĂŒleti ĂșthĂĄlĂłzatĂĄt (leveszi annak legforgalmasabb szakaszĂĄrĂłl a kerĂ©kpĂĄrosokat);
– az MTP 3. prioritĂĄsĂĄnak a megye Ă©s telepĂŒlĂ©sei elĂ©rhetĆsĂ©geinek javĂtĂĄsa 3.5. intĂ©zkedĂ©sĂ©nek KerĂ©kpĂĄros közlekedĂ©s 3.5.1 kerĂ©kpĂĄrĂșt-hĂĄlĂłzat kialakĂtĂĄsa, a hatĂĄron ĂĄtnyĂșlĂł kapcsolatok kiĂ©pĂtĂ©se projektcsomagjĂĄhoz, mivel a tĂĄrgyi kerĂ©kpĂĄrĂșt Ă©pĂtĂ©s nyomĂĄn az EuroVelo 6 jelƱ nemzetközi kerĂ©kpĂĄrĂștrĂłl GyĆrnĂ©l Pannonhalma a Bakony Ă©s a Balaton irĂĄnyĂĄba leĂĄgazĂł biciklisek a SokorĂł-menti telepĂŒlĂ©seket biztonsĂĄgosabb Ăștvonalon Ă©rinthetik;
– az MTP 3. prioritĂĄsĂĄnak a megye Ă©s telepĂŒlĂ©sei elĂ©rhetĆsĂ©geinek javĂtĂĄsa 3.6 intĂ©zkedĂ©sĂ©nek centrumok elĂ©rhetĆsĂ©ge 3.6.1 elĆvĂĄrosi közlekedĂ©shĂĄlĂłzat projektcsomagjĂĄhoz, mivel a kerĂ©kpĂĄrĂșt Ă©pĂtĂ©s a vĂĄros agglomerĂĄciĂłs forgalmĂĄt kedvezĆen Ă©rinti;
– az MTP 3. prioritĂĄsĂĄnak a megye Ă©s telepĂŒlĂ©sei elĂ©rhetĆsĂ©geinek javĂtĂĄsa
3.6 intĂ©zkedĂ©sĂ©nek centrumok elĂ©rhetĆsĂ©ge 3.6.2 kistĂ©rsĂ©gi közlekedĂ©sfejlesztĂ©s projektcsomagjĂĄhoz, mivel a gyĆrĂșjbarĂĄti kerĂ©kpĂĄrĂșt-Ă©pĂtĂ©s pozitĂv hatĂĄssal lesz szomszĂ©dos Ă©s közeli (gyĆri, pannonhalmi Ă©s tĂ©ti jĂĄrĂĄsbeli) telepĂŒlĂ©seire irĂĄnyulĂł szabadidĆs Ă©s sport bicikli forgalomra.
GyĆrĂșjbarĂĄt KözsĂ©g ĂnkormĂĄnyzata (a projektmenedzseri feladatokat ellĂĄtĂł konzorciumi partnere, a GyĆr-Moson-Sopron Megyei ĂnkormĂĄnyzati Hivatal közremƱködĂ©sĂ©vel) 1660,36 m kerĂ©kpĂĄrforgalmi lĂ©tesĂtmĂ©nyt hoz lĂ©tre. A 6 mĂ©rföldkĆre bontott projekt keretĂ©ben megvalĂłsul a fejlesztĂ©s tartalmi-mƱszaki elĆkĂ©szĂtĂ©se (KerĂ©kpĂĄrforgalmi HĂĄlĂłzati Terv kĂ©szĂŒl, megtörtĂ©nik a terĂŒletszerzĂ©s, Ă©s a kidolgozandĂł a mƱszaki tervek egyeztetĂ©se, majd engedĂ©lyeztetĂ©se); lezajlik a közbeszerzĂ©s; az engedĂ©lyezett paramĂ©terekkel (szĂ©lessĂ©g, pĂĄlyaszerkezet, stb.) megvalĂłsulĂł a kerĂ©kpĂĄrĂșt. A fejlesztĂ©s eredmĂ©nyekĂ©nt a közlekedĂ©sbiztonsĂĄg jelentĆsen javul: sikerĂŒl szĂ©tvĂĄlasztani a jelenleg közös pĂĄlyĂĄn (a keskeny közĂșton) zajlĂł nagy gĂ©pjĂĄrmƱforgalmat Ă©s nagy bicikliforgalmat. Az Ășj kerĂ©kpĂĄrĂșton mĂĄr biztonsĂĄgosan közlekedhetnek a biciklisek: az utcĂĄban talĂĄlhatĂł iskolĂĄba a tanulĂłk Ă©s tanĂĄraik, a közsĂ©gközpont intĂ©zmĂ©nyeibe Ă©s ĂŒzleteibe a kisbarĂĄti telepĂŒlĂ©srĂ©sz lakĂłi, a GyĆrbe ingĂĄzĂł dolgozĂłk Ă©s tanulĂłk, valamint a barĂĄti âhegyeketâ felkeresĆ turistĂĄk Ă©s sportkerĂ©kpĂĄrosok.
A projekt az EurĂłpai RegionĂĄlis FejlesztĂ©si Alap Ă©s MagyarorszĂĄg költsĂ©gvetĂ©sĂ©nek tĂĄrsfinanszĂrozĂĄsĂĄbĂłl valĂłsul meg. A TĂĄmogatĂĄsi SzerzĆdĂ©s a 2017.06.07-Ă©n hatĂĄlyba lĂ©pett.
A kerĂ©kpĂĄrĂșt Ă©pĂtĂ©se GyĆrĂșjbarĂĄt legforgalmasabb Ăștja, a 83129 jelƱ orszĂĄgos közĂșt ĂĄtkelĂ©si szakasza mellett valĂłsul meg, GyĆrĂșjbarĂĄt közsĂ©gközpont Ă©s a KisbarĂĄt telepĂŒlĂ©srĂ©sz közötti FĆ utcĂĄban.
A kerĂ©kpĂĄrĂșt a meglĂ©vĆ gyalogos Ă©s kerĂ©kpĂĄros hĂĄlĂłzathoz csatlakozva a KisbarĂĄt telepĂŒlĂ©srĂ©sz Ă©szaki iparterĂŒleteket beköti a telepĂŒlĂ©s kerĂ©kpĂĄros hĂĄlĂłzatĂĄba ezzel a biztonsĂĄgossĂĄ vĂĄlik a munkĂĄba jĂĄrĂĄs feltĂ©tele a telepĂŒlĂ©s ezen szakaszĂĄn.
GyĆrĂșjbarĂĄt KözsĂ©g ĂnkormĂĄnyzata 1660,36 m kerĂ©kpĂĄrforgalmi lĂ©tesĂtmĂ©nyt hoz lĂ©tre, mely az alĂĄbbiakban rĂ©szletezett szerint kĂ©t tĂpusĂș (A Ă©s B) lĂ©tesĂtmĂ©nyekbĆl tevĆdik össze:
- Az ĂștpĂĄlya felĂŒletĂ©n burkolati jellel jelölt kerĂ©kpĂĄrforgalmi lĂ©tesĂtmĂ©nyek 674,0 m hosszon a Templomsor utcĂĄn mindkĂ©t irĂĄnyban
KerĂ©kpĂĄros nyom: A kerĂ©kpĂĄros nyom ott alkalmazhatĂł, ahol a kerĂ©kpĂĄros forgalom közĂști forgalomtĂłl valĂł elvĂĄlasztĂĄsa nem feltĂ©tlenĂŒl szĂŒksĂ©ges vagy a szabĂĄlyozĂĄsi szĂ©lessĂ©gen belĂŒl valamilyen okbĂłl nem lehetsĂ©ges vagy fontos a kerĂ©kpĂĄros forgalom jelenlĂ©tĂ©nek kihangsĂșlyozĂĄsa, vagy a kerĂ©kpĂĄrforgalom szempontjĂĄbĂłl fontos a hĂĄlĂłzati elemek folytonossĂĄgĂĄnak biztosĂtĂĄsa Ă©s jelölĂ©se. A kerĂ©kpĂĄros nyom a gĂ©pjĂĄtmƱ vezetĆk szĂĄmĂĄra figyelemfelhĂvĂł hatĂĄsĂș, a kerĂ©kpĂĄrosoknak pedig a haladĂĄs nyomvonalĂĄt Ă©s irĂĄnyĂĄt jelzi.
A tervezĂ©s sorĂĄn a szakaszon kihelyezĂ©sre kerĂŒl a fĆbb csomĂłpontokban 6 db kerĂ©kpĂĄros ĂștirĂĄnyjelzĆ tĂĄbla, mely mindkĂ©t irĂĄnynak jelzi a kerĂ©kpĂĄros lĂ©tesĂtmĂ©ny nyomvonalĂĄt.
- ĂnĂĄllĂł kerĂ©kpĂĄrforgalmi lĂ©tesĂtmĂ©nyek a FĆ utca bal oldalĂĄn 986,36 m hosszon
ElvĂĄlasztĂĄs nĂ©lkĂŒli, elvi megosztĂĄsĂș gyalog-kerĂ©kpĂĄrĂșt:
A kĂ©t felĂŒlet fizikailag nincs elvĂĄlasztva, de a burkolaton jelkĂ©pesen ki van jelölve a közlekedĆk javasolt közlekedĂ©si felĂŒlete. A kijelölĂ©s lĂ©nyege az, hogy 15-30 mĂ©terenkĂ©nt 3×1-1 m hosszĂșsĂĄgĂș szaggatott vonalakkal Ă©s piktogramokkal ki van jelölve a közlekedĆk szĂĄmĂĄra az a felĂŒlet, amely hasznĂĄlata kĂvĂĄnatos. A kialakĂtĂĄs rĂ©vĂ©n az vĂĄrhatĂł, hogy a kerĂ©kpĂĄrosok Ă©s a gyalogosok döntĆ többsĂ©ge a szĂĄmĂĄra kijelölt felĂŒletet fogja hasznĂĄlni. Ez a megoldĂĄs ott jöhet szĂłba, ahol szĂłrvĂĄnyos kerĂ©kpĂĄrforgalom van, vagy nincs elegendĆ szĂ©lessĂ©g a fizikai elvĂĄlasztĂĄsra.
A tervezĂ©s sorĂĄn közös gyalog- Ă©s kerĂ©kpĂĄrĂșt kerĂŒlt meghatĂĄrozĂĄsra az orszĂĄgos közĂșt mentĂ©n.
GyĆrĂșjbarĂĄt KözsĂ©g ĂnkormĂĄnyzatĂĄnak KĂ©pviselĆ-testĂŒlete a 116/2018. (IX.11.) önkormĂĄnyzati hatĂĄrozatĂĄval döntött a
âGyĆrĂșjbarĂĄt központ Ă©s KisbarĂĄt telepĂŒlĂ©srĂ©szt összekötĆ kerĂ©kpĂĄrĂșt Ă©pĂtĂ©seâ cĂmƱ,
TOP-3.1.1-15-GM1-2016-00005 kĂłdszĂĄmĂș
projekt közbeszerzĂ©si eljĂĄrĂĄsĂĄnak eredmĂ©nyessĂ©gĂ©rĆl. KĂ©pviselĆ-testĂŒlet felhatalmazĂĄsa alapjĂĄn SzalĂłki GĂ©za polgĂĄrmester Ășr a közbeszerzĂ©si eljĂĄrĂĄs nyertesĂ©vel, LANG SZOLG Kereskedelmi Ă©s SzolgĂĄltatĂł Kft.-vel a vĂĄllakozĂĄsi szerzĆdĂ©st 2018. oktĂłber 11. napjĂĄn megkötötte.
LANG SZOLG Kereskedelmi Ă©s SzolgĂĄltatĂł Kft-vel megkötött KivitelezĂ©si SzerzĆdĂ©s Ă©s az 2. szĂĄmĂș KivitelezĂ©si SzerzĆdĂ©s mĂłdosĂtĂĄsa alapjĂĄn a âBelterĂŒleti kerĂ©kpĂĄrĂșt Ă©pĂtĂ©s GyĆrĂșjbarĂĄton â Ă©pĂtĂ©si beruhĂĄzĂĄsâ tĂĄrgyĂș munka vĂĄllalkozĂĄsi dĂja nettĂł 89.900.000 Ft.
KivitelezĂ©si hatĂĄridĆ: 2020. 08. 20.
A kivitelezĂ©s munkĂĄlatai 2020. februĂĄr 20. napjĂĄn kezdĆdtek meg.





100 % – os kĂ©szĂŒltsĂ©g



a BedĆ PĂ©ksĂ©g elĆtti szakaszon





